سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که حساب نفس خود کرد سود برد ، و آن که از آن غافل ماند زیان دید ، و هر که ترسید ایمن شد و هر که پند گرفت بینا گردید . و آن که بینا شد فهمید و آن که فهمید دانش ورزید . [نهج البلاغه]
علمی تخصصی

 


تولد ششمین فرزند از خانواده سری 3 اتفاقی است که شرکت BMW آن را با نام و کد F30 معرفی می کند. بسیاری معرفی نسل چهارم در سال 1998 را باعث محبوبیت این سری در نزد هواداران می دانند. در آن سال ها کریس بنگل به عنوان رئیس دپارتمان طراحی شرکت BMW مشغول به کار بود، اما حالا چند سالی می شود که دستیار او Adrian van Hooydonk به جای او سکان هدایت طراحی این شرکت را به دست گرفته. 

در ادامه مطلب می خواهیم به سراغ ششمین اتاق 3 ای برویم که BMW آن را برای سال 2012 روانه بازار خواهد کرد.


BMW-3series-2012-Narenji2.jpg

در میان اخبار، شایعات بسیاری از ورود F30 در سال 2013 حکایت می کردند. اما به یک باره ورود نسل جدید به عنوان مدل سال 2012، پایانی شد بر همه عکس ها و ویدیو های پنهانی و اخبار تایید نشده. 

حالا اطلاعات، عکس ها و تصاویر رسمی این خودروی تازه وارد در نزد ماست. خودرویی که کمتر کسی این ابعاد را برایش متصور بود. سری 3 جدید ابعادی بزرگتر از سری 7 ی دارد که در سال 1977 معرفی شده و ما آن را با کد اتاق E23 به یاد می آوریم. این را به راحتی و با مقایسه فاصله بین چرخ های عقب و جلو در این دو خودرو می توان متوجه شد. 

خطوطی که حجم کلی خودرو را برایمان شرح می دهند به اعتقاد کارشناسان محتاطانه اند. شاید علت، پاسخی است به نقدها و نظراتی که پس از معرفی سری یک در حدود چهار ماه پیش مطرح شد و بسیاری از علاقه مندان علت طراحی های نه چندان دلچسب را جایگزینی آدریان ون هویدونک می دانستند.


BMW-3series-2012-Narenji3.jpg

به نظر می رسد شباهت انواع اتاق ها در BMW را می توان از نکات جدید زبان و فلسفه طراحی این شرکت دانست. نکته ای که در مقالات مربوط به این خودرو بازتاب داشته و شباهت سری 3 جدید به برادران بزرگتر خود یعنی سری 5 و 7 از نگاه کارشناسان دور نمانده است. به عنوان مثال می توان به طراحی چراغ های عقب خودرو اشاره کرد که برای مان یادآور سری 5 است.


BMW-3series-2012-Narenji4.jpg

داخل خودرو با پوشش چوب و چرم مرغوب، طراحی جدید نمایشگر و سردنده ای که پیش از این شاهد حضورش در اتاق 5 و 7 بودیم از نشانه هایی است که به معرفی این خودروی لوکس می پردازند. 

قرار است خودروی جدید در سه نمونه «اسپرت لاین»، «لاکچری لاین» و «مدرن لاین» و مثل همیشه در کنار مدل «M پکیج» عرضه بشود. اما اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که بیشتر از طراحی ظاهری، علاقه مند به شکل و شمایل پنهان در زیر کاپوت خودرو هستید، مشخصات فنی زیر برای آگاهی بیشتر شماست:


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ارمان 90/8/26:: 2:27 عصر     |     () نظر